Hoe vind je een goede Digital Sales Manager?

Recruiters die gewend zijn om een ​​offline salesmanager te zoeken, hebben vaak moeite om salesmanagers te vinden die digitale projecten moeten kunnen verkopen. Wat is hiervan de reden?

Het belangrijkste verschil tussen digitale verkoop is de expertise, het begrip van de online advertentiemarkt en lokale trends. Een echte verkoper moet zowel professionele kwaliteiten als productkennis combineren en natuurlijk oprecht graag verkopen. Een goede verkoper is een empaat en een zeer flexibel persoon die met mensen een gemeenschappelijke taal weet te vinden, vooral binnen zijn bedrijf. Hij moet alle nuances van zijn product kennen, dus hij moet in contact staan ​​met alle afdelingen van het bedrijf, van ontwikkeling tot boekhouding. De specialisatie van de salesmanager en het identificeren van de sterke punten voor deze functie spelen een belangrijke rol.

Communiceert de verkoopmanager met directe klanten of reclamebureaus? Soms heb je pure verkoop nodig, die zich bezighoudt met het aantrekken van nieuwe klanten, dit zijn agressievere verkopen. Bij sommige bedrijven treedt de verkoper ook op als klantmanager en deels als account. Op sites zijn verkopers vaak betrokken bij het maken van speciale projecten – zo iemand moet een idee kunnen verdedigen tegenover een klant. Heeft uw team een ​​expert nodig die langetermijnverkopen doet of is het snelle verkoop, maar moet u er veel van doen? Door deze vragen voor uzelf te beantwoorden, kunt u het tempo van de functie bepalen en begrijpen wat voor soort persoon bij u past.

Verkoop moet geldgeoriënteerd zijn, en het is jouw taak om haalbare KPI’s op te stellen om hem te motiveren. Het is belangrijk voor hem om de plannen, de gemiddelde ontvangsten, de problemen die hij kan ondervinden bij de verkoop te kennen en hoe hij nuttig kan zijn voor uw bedrijf.

Het werk van een digital-salesmanager gaat niet alleen over het slim kunnen lezen van mediaplannen en het beoordelen van KPI’s (bij grote bedrijven wordt dit vaak gedaan door een mediaplanner). Het is belangrijk om alle trends in de advertentiemarkt, de behoeften van de klant en de mogelijkheid om deze precies te implementeren via uw product of tool te begrijpen. Dit is voor het grootste deel vergelijkbaar met het werk van verkoop op elk ander gebied – luisteren en horen van de klant. Over het algemeen lijkt dit sterk op PR – uw ware rijkdom zijn uw connecties en het vermogen om ze te maken.

Goede vragen aan de salesmanager:

  • Cases waar u trots op bent? Waarom ben je trots op ze? Moeilijkste verkoop? Moeilijkste klant?
  • Wat motiveert je om in de verkoop te werken? Wat zijn de drie plussen en minnen van dit beroep?
  • Waarom heb je voor dit specifieke gebied / markt gekozen? Waarom vindt u deze richting veelbelovend?
  • Welk product is gemakkelijker te verkopen? Welke is interessanter om te verkopen?
  • 3-5 bezwaren van klanten die u bent tegengekomen en hoe hebt u deze omzeild?
  • Het is noodzakelijk om geïnteresseerd te zijn in de KPI’s die de manager had en of deze altijd behaald zijn. Was het makkelijk? Wat waren de moeilijkheden?
  • Hoe ga je om met stress en conflicten? Welke tekenen weet u dat u overdreven gestrest bent?
  • Hoe beoordeelt u uw prestatie-indicatoren?

Situationele vragen die dicht bij de realiteit staan ​​en live dialoog werken goed. Let op of de kandidaat geïnteresseerd is in het product en bedrijf? Het is erg belangrijk voor een verkoopmanager om oprechte interesse te hebben in het product dat hij gaat vertegenwoordigen.

global recruitment

https://www.globalrecruitment.info/